پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226802
ناگفته هايي از دکل گمشده!/فرار يک آقازاده‌ با کيف ۶۰ ميليون دلاري
تاریخ انتشار : 1395/08/04 11:15:12
نمایش : 939
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: جريان فاسد با جوسازي به دنبال لاپوشاني نقش آقازاده ها در زد و بندهاي دکل گم شده اي است که الان در خليج مکزيک حفاري مي کند، طوريکه طلب دولت از طرف يوناني را هم نمي روند بگيرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي عليلو نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از کساني که آگاهانه در ماجراي موسوم به دکل گم شده با اينکه واقعيت را مي دانند اما آدرس غلط داده و جوسازي مي کنند، گفت: اين دکل موسوم به گم شده اصلا به ايران نيامده که گم شود و الان در خليج مکزيک دارد حفاري مي کند.

وي افزود: نخستين بار که اين موضوع را مطرح کردم خبرنگار محترمي که با بنده مصاحبه مي کرد، شوکه شد؛ مصاحبه را قطع کرد و گفت که آقاي عليلو اين را پخش کنيم تبعات بدي دارد؛ که به خبرنگار گفتم تبعاتش با من؛ چون نماينده مردم هستم، شما پخش کنيد تا معلوم شود چه جرياني پشت اين ماجرا است و چرا برخي چنين جوسازي سنگيني به راه انداخته اند تا حقيقت تحريف شود.

نماينده سابق مجلس ادامه داد: بهتر است ابعاد موضوع صادقانه شکافته شود تا معلوم شود چه جرياني پشت ماجرا بود؛ طباطبايي و پسر مهاجراني چه نقشي داشتند؛ بايد مشخص شود که موضوع فقط يک دکل نبود بلکه 18 دکل نفتي بود.

وي افزود: آقاي محترمي از مديران خوب کشور رئيس شرکت حفاري مهمي در شمال کشور بود که سراغ ايشان رفتيم. ايشان دکل حفاري داخلي را طراحي کرده و ساخته بود و در درياي خزري که حفاري به شدت سخت تر از جاهاي ديگر است حفاري مي کرد.

عليلو گفت: اگر يادتان باشد اين کار در دوره قبل مثل توپ صدا کرد، با اينکه دولت جديد ادعاي حمايت از توليد داخل دارد، اما در عمل آمده دکل ايشان را بي کار کرده و رفته سراغ خريدن دکلهاي خارجي؛ اما با چه شرايطي؟ اولين جايي که رفتند قرارداد بستند، هند بود. با يک شرکتي به نام آواند که مخفف يک اسم هندي است. با يک شرکت صددرصد ورشکسته که صاحب دکلهاي پوسيده و قديمي است قرارداد بستند.

وي افزود: با مالکان اين شرکت که يک زن و شوهر يهودي صهيونيست هستند قرارداد امضا کردند. از اين 18 دکل که قرار بود خريداري شود 7 - 8 دکل به اين شکل خريداري شد که پول مي دهند به طرف مقابل و او دکلهاي فرسوده اش را احيا مي کند و به ايران اجاره مي دهد. جالب اينکه اين شرکت با نيروهاي هندي کار کرده و حتي يک نفر ايراني را هم براي کار قبول نمي کند. حتي سند وجود دارد که نشان مي دهد غذاهايشان را در اين دکلهاي حفاري از امارات آورده اند و حتي غذاي ايران را هم قبول نمي کنند.

وي ادامه داد: جريان اين دکل موسوم به گم شده به پسر مهاجراني و شخصي به اسم طباطبايي باز مي گردد. موضوع از اين قرار است که طباطبايي شريک پسر عطاالله مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات، زد و بندهاي لازم را مي کنند. هفتاد ميليون دلار اجاره سالانه دکل بوده که 17 ميليون دلار آن را که مال يک يوناني هم بوده است مي پردازند. يعني صاحب اصلي دکل يک فرد يوناني است. 17 ميليون دلار را پيش مي دهند که شخص يوناني مي تواند با اين پول دکل را بازسازي کند و بعد تحويل بدهد. آن هم با عمر بيش از 35 يا 36 سال.

عليلو گفت: فرد يوناني از اين 17 ميليون دلار 5 ميليون دلارش را هزينه بازسازي دکل فرسوده مي کند؛ يعني کمتر از پول پيشي که گرفته بودند. از بخت بد اين دار و دسته، جريان برملا و رسانه اي مي شود. آقايان دست و پايشان را گم مي کنند و شروع مي کنند به دروغ بافي و انگ زدن به اين و آن. فضاحت به جايي مي رسد که بعد از رسانه اي شدن جرات نمي کنند بروند سراغ دکل. درحاليکه 60 ميليون دلار از 77 ميليون دلار قيمت دکل باقي مانده بود و پرداخت نشده بود. 17 ميليون دلار را طرف خارجي براي پيش پرداخت گرفته بود. طباطبايي 60 ميليون دلار را از شرکت حفاري و از وزارت نفت مي گيرد و فرار مي کند.

عليلو ادامه داد: طرف يوناني در قراردادش قيد کرده بود که تا تاريخ فلان، من دکل را تحويل مي دهم و شما هم پول من را تحويل دهيد. در غير اين صورت قرارداد لغو مي شود. از تاريخ قيد شده مي گذرد و طباطبايي هم پولها را مي برد و پرداخت نمي کند؛ بنابراين پول دست شخص فروشنده نمي رسد و قرارداد رسما لغو مي شود. دکل بازسازي شده با پول ايران را اجاره مي دهد در خليج مکزيک که همين الان در آنجا در حال حفاري است. رسوايي به جايي رسيده است که يوناني پيام مي دهد از اين 17 ميليون دلار 12 ميليونش اضافه آمده و من فقط 5 ميليون دلار را خرج تعمير دکل کرده ام، بياييد پولتان را بگيريد، ولي هيچ کس نمي رود. چون پيش خودشان گفته اند که اگر برويم گير مي افتيم.

عليلو با انتقاد از نهادهاي نظارتي گفت: برخي عزيزان فعال در نهادهاي نظارتي که کوتاهي کرده اند به من مي گفتند بي سند حرف نبايد زد. قطعا همينطور است، بنده براي حرفهايم سند دارم. بعد از باز شدن جريان دکلها آمدند و طلبکار شدند. گفتم نيروهاي شما موقعي که اين پولها مي رفت چرا نبودند. اگر هستيد چرا کاري نمي کنيد؟ شما در وزارت نفت مگر دفتر نداريد؟ نماينده تان چه مي کرد وقتي قرارداد در شرکت بسته مي شد؟ چرا اعتراض نکردند؟ چرا مچشان را نگرفتند؟ چرا به رسانه ها ندادند؟ زورتان نرسيد، حرفش را که مي توانستيد بزنيد.

اين نماينده سابق مجلس تاکيد کرد: مردم حداقل خواسته شان از نمايندگان اين است که اگر کاري نمي توانيد بکنيد زبانتان را که از شما نگرفته اند. يک وقتي حجمه زباني است، يک وقت قلمي است، يک وقت با روشنگري است، يک وقت قضايي با حکمش است، يک وقت بازرسي است. جريان فساد ريشه دار شده است. 

وي در پايان گفت: جريان آلوده و غرق در فساد با چه رويي مي خواهد بر مفاسد داستان دکل نفتي ماله کشي کرده و ديگران را متهم کند.

منبع:تسنيم

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html